Tortilly s tempehem, fazolemi a čedarem.

Tyhle tortilly jsem si s velkou oblibou kupovávala k obědu, nebo do ruky na cestu na Zvonařku, v nejlepší zdravé výživě v Brně  Zdraví s chutí  na Svoboďáku nad Billou (kde je těm časům konec...). Prodávaly se pod značkou Fresh Fridge, jedna stála okolo 90 Kč a mívali ještě veganskou s robi masem, kterou se mi doma vůbec napodobit nepodařilo, třebaže jsem informaci o složení studovala u obou stejně poctivě.

Zato tyto jsme během lockdownu dělali mnohokrát. Příprava celé náplně je otázkou chvilky a dá se uskutečnit i den předem, v inkriminovaný čas se tortilla jen naplní, zamotá a opeče.

P. S.: Nepoužila jsem sice štítek "vegan", protože náhražkám moc nefandím, ale sýr se dá vyměnit za rostlinný (dá se dokonce natrefit i na "cheddar style"), a je to.

rozpis na zhruba 4 porce:
  • 1 balení uzeného tempehu
  • 1 plechovka červených fazolí ve slaném nálevu
  • 2 hrsti kysaného zelí nebo kimchi (thajský kvašený zeleninový salát – na to, že je to v podstatě zelí a mrkev, je "poněkud dražší", ale jeho údajné zdravotní benefity by to měly vyvažovat; navíc jej člověk nesní moc... a kdo si troufá, může kvasit doma)
  • 1 mrkev
  • 20 ks černých, popř. zelených oliv
  • 1 lžíce srirachy, pálivé chilli omáčky (pozor  v případě, že použijeme kimchi, které umí být taky pěkně ostré, to bude podstatně méně) anebo mletý kajenský pepř
  • 100 g strouhaného čedaru (dá se použít i čerstvý/pomazánkový sýr, nebo jej k tomu strouhanému přidat a tortillu jím před plněním potřít; já jsem za čedar  krom toho, že se v tortillách hezky táhne, obsahuje nedostatkové železo, čímž si jeho konzumaci, coby tučného sýra, obhajuji)
  • event. trocha soli
  • tortilly (cca 6-7 ks) ty na obrázcích jsou opravdu zelené a oranžové  totiž rajčatové a špenátové, k dostání jsou na Rohlíku a já je za tu bonusovou porci zeleniny miluji!
Ve větší míse smíchám nahrubo nastrouhanou mrkev a sýr, na kostky nakrájený tempeh, slité a propláchnuté fazole, nahrubo pokrájené olivy, kysané zelí nebo kimchi (necedím, beru, jak je, trocha té šťávy není vůbec na škodu) a chilli omáčku, dle chuti lze dosolit (není to nezbytně nutné).

S tortillou to pak vidím zhruba na tři možnosti:
  1. opéct v paninovači,
  2. ohřát v mikrovlnce (bývá doporučováno zabalit tortillu do vlhké utěrky nebo alespoň trochu pocachtat vodou; poté naplnit a zamotat; popř. to tam vrazit už naplněné),
  3. zlehka opéct na pánvi (tortillu poklást náplní a nechat sýr roztéct; zamotat).

Hudební okénko

Chtěla jsem si to nechat k ňákýmu salátu, ale nedá se, musí to ven.

Komentáře